onsdag 30 november 2011

ÄNDRADE DRESSYRPROGRAM

Jag förstår inte det där med att tävla dressyr, hur kul kan det vara att rida samma bana flera gånger? Jag tycker att lite av tjusningen med att komma till en hopptävling är att inte alls veta hur banan ser ut och att alla har lika lång tid och samma möjligheter att lära sig den. Vad tycker ni?

/gnällig hoppryttare ;)


Det jag skulle komma till egentligen är att några dressyrprogram ändras nu under 2012. Några program byter namn, och vissa ändrar bestämmelserna för avdrag vid felridning. Alla ändringar hittar ni HÄR!


En sak jag tänkte på idag är att vi är lite insnöade på hoppning i den här bloggen, vilket kanske blir tråkigt om man hellre rider/tävlar dressyr. Men det går att ändras på..

Vad rider/tävlar ni helst. Dressyr, hoppning, något annat? :)


/ Micca





3 kommentarer:

  1. Haha, det roliga med dressyr är inte just vilken bana man rider, utan känslan när man kan genomföra ett program i perfekt samspel med hästen! Det går inte riktigt att förklara :)

    p.s. Kommer lite bilder på mig och Liptus om någon dag, har äntligen återfunnit dem! d.s.

    SvaraRadera
  2. Har alltid gillat hoppning, men har "bara" en bäbis nu så vi får se sen vad jag törs...
    //Majsan

    SvaraRadera
  3. Ne, där håller jag inte med Micca! :) Lite av poängen med dressyren är ju att kunna utföra vissa moment på ett så bra sätt som möjligt. Skulle man ha nya program hela tiden skulle nog de flesta fokusera mer på att minnas programmet än på att rida bra.

    SvaraRadera