tisdag 29 november 2011

MORR

Borde inte prata om min dag egentligen, det var verkligen ingenting som blev som det skulle idag. Dagen började med att min vindrutetorkare gick sönder på förarsidan, vilket resulterade i att jag hela dagen har fått sitta och luta mig till höger för att ens se ut genom bilen. Jättebra, verkligen. Nackspärr fick jag också.
I stallet var det kallt och REGNADE, jättepeppande för humöret som redan var lågt. När jag väl gjort i ordning allt och tog in Liptus så hade han självklart en drygdag.

Borde egentligen bara ha borstat honom och åkt hem känner jag i efterhand, men hade dåligt samvete eftersom han stod igår och i lördags. Han skrapade konstant i golvet, hoppade från sida till sida, försökte bitas och var SKITDRYG. Suck, han retas ju bara mer och mer när han märker att jag blir irriterad också. Som ett barn!

När jag väl fått på alla grejer (och fått bort all jävla lera!) så tog vi en skrittur med Martina och Grace. Gick bra till en början, och Liptus kändes pigg och glad. Efter ett tag blev han som han var när jag köpte honom. VÄGRADE gå bredvid Grace utan skulle gå bak i hennes svans och vågade absolut inte gå först. Var livrädd för alla små snöplättar på marken och SEG som bara den. Ett steg i minuten ungefär! När jag försökte driva så stannade han, ÅHHH.

Alla har helvetesdagar ibland, blir så matt på folk som försöker få det att låta som rosor och gröna skogar hela tiden. Ibland får man vara ARG och bara vilja åka hem ifrån stallet.

Tack, nu känns det bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar