torsdag 15 december 2011

TRÄNINGSABSTINENS

Jag har världens träningsabstinens, helt sjukt. Jag har inte tränat sen den 6:e november och då var det en dressyrträning i skritt och trav på Omena. Jag har inte hopptränat för instruktör sedan i September och snart blir jag tokig. Jag vill träna,träna och träna. Efter årskiftet blir det att ta tag i hoppningen igen, då kommer nog jag och Omena att ha hunnit skutta lite granna och börjat hitta fler knappar. Om allt går som jag vill så kommer jag att träna för Leif Hall den 17 Januari.


Jag vill få träna både dressyr och hoppning, helst en gång i veckan igen. Få utvecklas, få någonting att jobba med och få kritik och cred. Jag vill lära mig nya saker, jag vill HOPPA. Jag är svintrött på att bara gå korta turer ute efter grusvägarna där underlaget tillåter, att få skritta genom skogen och vara livrädd eftersom att det är kolsvart. Jag vill ha sommar, en ridbana och en tränare som står och skriker på mig. Jag vill lära mig köra transport så att jag kan ta mitt pick och pack och åka till ridhuset när träningarna är, inte behöva vara beroende av mina föräldrar hela tiden.

Hur håller ni motiovationen uppe under vinterhalvåret? Tränar ni året runt eller ger ni också hästarna pauser under hösten/vintern? Ge mig tips på vardagliga övningar som kan hålla motivationen uppe. Just nu behöver jag tusentals av dem.

/Ida


2 kommentarer:

  1. SV: Har en tjej som budat 400-450:- så om ingen annan bjuder högre så går tränset till henne så fort jag fått hem mitt nya.

    :)

    SvaraRadera
  2. Tävla om ett par marinblå lindor från Hööks i min blogg!

    SvaraRadera