tisdag 31 januari 2012

DRESSYR BARBACKA

Var nere i stallet hela kvällen och myste med mina fyrbenta, friserade Chilton så att han blev snygg igen. Klippte manen, luggen, öronen och hovskägget. Han såg risig ut, minst sagt haha! När allt var klart i stallet och Chilton blivit putsad så slängde jag på honom skydd och ett täcke och tänkte rida runt täpprundan bara för att mysa. Men redan när jag hoppat upp så började han dansa fram och han kändes så himla sammarbetsvillig så det fick bli ett dressyrpass i snön barbacka i vintermörkret. Hur mysigt som helst.


Chilton var kanonfin, lätt och stadig i kropp och i handen för mig. Jag joggade honom ganska låg i början innan han fick komma i en högre form och jobba ordentligt med bakdelen. Flyttade mycket skänkelvikningar i trav samt red övergångar och serpentiner. Jobbade honom bara en kort stund i galoppen men la mest fokus på traven. Det var en fröjd att rida honom idag, jag har ingenting att klaga på.

Omena fick vila, hon var ute på en promenad igår med Ellinors mamma samtidigt som Ellinor red Chilton. Hon hade skött sig, eller ja båda två hade gjort det så det var skönt att höra. Goldie vilade också idag efter hoppningen igår. Det förtjänade hon.

Jag själv har tillbringat resten av kvällen framför ponnyakuten, det är intressanta deltagare i år. Jag hade gärna varit med om jag hade haft en häst att åka med när det var sökningsdags, haha. Dock hade jag känt mig som deras mamma, dem är så små. ;)

Nu ska jag hoppa i säng, imorgon bitti ska vi åka med Goldie för besiktning och sen åker jag direkt till skidbacken och har friluftsdag med skolan. Sen på kvällen åker jag på äventyr, kan avslöja att det är en provridnig. Jag är riktigt förväntansfull, det ska bli kul! Med andra ord kommer jag vara ganska osocial mot bloggen, men jag kompenserar med ett inlägg om hästen på kvällen. Ha det så bra, Godnatt med er.

/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar