måndag 27 februari 2012

MORGONTUR

Fick sällskap av Ellinor ut på en tur strax efter tio. Vi red en av klätterstigarna så att hästarna fick jobba en del och vi joggade dem längs med skogsbilvägen. Donna var kanonfin och verkligen med mig idag, jobbade massor med öppnor och hon var med på noterna. Uppe i skogen var det kaos, träd som hade ramlat överallt. Så vi fick sicksacka emellan och gå över dem som hade höjden för det. Vi skuttade också över några stycken och det tyckte båda hästarna att var roligt.

Vi tog en kort galopp på hemvägen, Donna skötte sig exemplariskt. Åh vad jag gillar den hästen. Imorgon blir hon ompysslad av Linn, vet inte riktigt vad dem hittar på. Det enda jag vet är att hon vilar ifrån ryttare så det blir bra. Ellinor rider Chilton imorgon, så nu kan jag åka med gott samvete. :)

Ha en toppenbra Måndag och Tisdag nu, om en timme sitter jag på bussen mot Stockholm och vid 18.30 lämnar båten hamnen. Om jag är taggad!

/Ida

2 kommentarer:

  1. Hur går ekvationen ihop att ni hoppat i skogen men i ridhuset springer den genom allt vad hinder/bommar heter?
    Hur kommer det sig att du lämnar tillbaka en häst som stegrar sig och inte enligt veterinär har ont någonstans och skaffar en ny som även den reser sig?
    Ponnyn som du hade har absolut inte världens bästa frambens teknik.. Snarare rätt dålig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här luktar det avundsjuka, jag kan börja med att säga att din IP kommer att bli anmäld. Hade du kunnat skriva ut ditt namn så hade det varit en sak, men att sitta anonymt är så jävla omoget så det heter duga. 1: Donna kan hoppa BRA och är inhoppad, men i ridhuset var hon så jäkla taggad och höll inte riktigt koll och hon var inte heller motionerad på ett tag. 2. Du verkar inte ha följt vår blogg då jag skrivit ett inlägg om att vi varit hos veterinären och att vi fått klartecken på att hennes stegringar berodde på att hon hade ont. Det står klart och tydligt i det inlägget att hon har ont i bakdelen på högersidan som uppkom efter skadad, vilken jag också skrivit om, och att hon hade ont i ryggen. Det lutade åt att hon hade kissingspines. Donna står inte, på bilden jag la upp så stod hon och studsade pga glädjen att få komma ut. Hon gör inte det annars. Det är min häst och jag tror inte du kan bedömma detta via en jävla bild. 3. Du får tycka vad du vill, men min ponny rev inte ett hinder och hade revor i magplattan och vi fick ofta beröm för hennes fina framben.

      Slutligen, snälla sluta kommentera bloggen. Ser jag din IP en gång till så kommer den att blockeras. Jag tål inte små anomyma idioter. Tack!

      Radera