söndag 26 februari 2012

PREMIÄRTUR

Idag har jag varit ute med Donna, vilken lycka! Mamma var med som sällskap på Chilton. Vi red en runda i skogen och efter grusvägarna, hon har bara gått i ridhus en tid så det var en lycklig häst som knatade iväg. Vi mötte bilar och tåg och hon brydde sig inte alls. Dock tycker hon inte om crossar, men det får hon vänja sig vid om hon ska bo här ute på landet. :)

Vi skrittade mestadels då det är isgator längs med grusvägarna men där underlaget tillät så travade vi på dem. Hon var pigg och framåt men samtidigt sammarbetsvillig. Ställde henne åt sidorna och flyttade henne för skänkeln och hon var med mig hela tiden. Skulle ta en kortare galopp på hemvägen men hon hade så mycket att kolla på så det blev bara slängtrav.

Hon är en otroligt energisk häst, precis så som jag vill ha dem. Hon är en förvuxen Goldie helt klart. Hon är också världens mysigaste att hålla på med, kommer i hagen hela tiden och borrar ner huvudet i famnen på en. Hon är också väldigt snäll och drar ner huvudet till knäna på mig när jag ska tränsa, haha! Hon kanske förstår att jag är kort och behöver lite extra hjälp på traven. ;) Sen är det en del att jobba med såklart, hon har lite "dumheter" för sig, som att lätta från marken emellanåt. Dock ställer hon sig aldrig högt, utan lättar och går sedan på som vanligt igen. Detta är vårat mål att få bort inom den kommande månaden, just nu gör hon det pga överskottsenergin.




Fina hästarna idag, nu har jag två fuxar igen... :) 

/Ida

1 kommentar:

  1. Hästen ser väldigt fin ut, kul att det känns bra.
    Lycka till Ida,
    MOMMO o Jan

    SvaraRadera