söndag 26 februari 2012

SÖNDAGKVÄLL

Hej på er. Jag kom nyss hem från en kvällstur i stallet, longerade Liptus på banan då jag verkligen inte orkade engagera mig och rida. För lite sömn och sen spendera dagen på en tävlingsplats var ingen bra kombination, är dödstrött. Har iaf haft en trevlig dag och sett mycket fina pållar!

Liptus var riktigt pigg idag, kutade på som bara den så jag fokuserade mest på att få honom att slappna av i en lugn trav. Vilket gick bra stundvis, tills han började öka igen ;). Han lyssnar riktigt bra på mitt kropsspråk nu, vilket är roligt.

Tänk vad en söndagkväll i stallet kan göra en på bra humör! Var skittjurig när jag skulle åka, och ville inte alls. Hade bara tänkt göra det nödvändiga och sen skynda hem. Men så fort jag öppnade stalldörren var det som om allting bara släppte och jag ville aldrig åka hem, för det är så lugnt och skönt.

/ Micca

2 kommentarer:

  1. du är duktig du! blev samma för mig, åkte ut efter mötet kl 20:00 och tänkte bara mocka och kasta in dom, sen när man väl är där så blev det "ska bara borsta", "ska bara sitta och glo lite på dem", "ska bara pussas i tjugo minuter till" o.s.v. Haha man är väl helt enkelt en hästtokig tönt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha känner igen det där! Ja, vi får väl erkänna att vi är obotliga hästtöntar ;).

      Radera