måndag 26 mars 2012

HELGEN

I lördags vilade Liptus, borstade av honom leran bara och sen fick han vara. Flyttade garderober som var jäkligt bökiga med Martina och Robin så kändes som att jag tajmade in vilan rätt bra just den dagen! Men nu är det gjort iaf.

Igår longerade jag honom på banan. Han var VÄLDIGT snäll och trevlig att ha och göra med igår. Inget bråk i stallet och ingen rodeo på banan, skönt! Tror han är lite loj nu tack vare både värme och pälsfällningen. Han får massor av b-vitamin så förhoppningsvis klarar vi oss lindrigt undan.
Började med att låta honom jogga igång och sträcka ut ordentligt. Efter några varv åt båda hållen och mycket tempoväxlingar såg han nöjd och mjuk ut. Satte på inspänningar i form av gummisnodd och körde lite trav och galopp i båda varven. Mycket tempoväxlingar även då. Var noga med att han alltid hade mycket energi bakifrån och han såg riktigt, riktigt trevlig ut. Blev sugen på att hoppa upp, haha!
Tog av snodden och lät honom jogga av sig i trav och tog sedan en skrittprommis på några minuter längs asfalten.

Har vart i skolan hela förmiddagen idag, och det var inte jättebra tajmat efter en hel jobbhelg känner jag. Är så himla trött så jag hade tänkt sova i någon timme efter skolan, men är så uppe i varv så jag kan inte lugna ner mig och somna. Riktigt irriterande!

Ska plocka ihop lite här hemma nu och göra mackor att ta med till stallet. Ikväll blir det hoppträning för Sussie igen tillsammans med Martina och Marie. Kul! :D Höll på att bli inställt ett tag pga ändrade planer för vissa, men det löste sig ändå tack och lov.

/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar