torsdag 19 april 2012

TORSDAG

Longerade Liptus i tisdags, tänkte spänna in honom lite men han jobbade på så bra ändå så lät bli. Riktigt roligt att han är så samarbetsvillig i longeringen nu, för några år sedan gick det inte att longera honom alls. Han sprang in till mitten och tjurade, eller drog iväg. Haha.

Hoppträningen för Sussie igår gick riktigt bra, vilken häst jag har! Har tänkt berätta om den i ett separat inlägg då jag vill rita en "banskiss" åt er. Lättare att förklara då, och det är lite svårt att göra det i sängen där jag har parkerat just nu. Så det kommer!

Har vart seg med filmen från i söndags när jag hoppade lite, men den ska jag också ta tag i under dagen har jag tänkt. Liptus ska bara ut och skritta idag, så jag har lite tid över efter uppsatsen jag har tänkt skriva.

Under dagen har jag också tänkt att jag ska smörja i ordning sadeln (som jag förhoppningsvis har fått såld), magplattan, träns och det efter träningen igår. Det ska nämligen med till Gävle imorrn på sadelutprovningen, och jag HATAR att åka iväg med skitiga grejer. Vad man än ska göra. Så det blir min sysselsättning idag.. Har även tänkt packa transporten då vi åker relativt tidigt imorgon.

Håll tummarna för att vi hittar en sadel imorgon är ni snälla!


/ Micca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar