onsdag 30 november 2011

BARBACKARIDNING

Idag har Liptus gått ett ordentligt dressyrpass med Ida, vilket var superskönt då jag inte alls var pigg på att rida idag. Att hon dessutom red barbacka var ju en sensation, som sagt har han aldrig blivit riden barbacka förut. Och de få gånger jag har försökt har slutat med arg häst och mig i en lerhög på marken, hehe.

Det gick jättebra, vi tog en tömkörningsgjord och satte fast stigläder i för att få lite stöd om han skulle få för sig att dra en repa. Han studsade lite i början men Ida hängde på honom ett tag och satte sig upp försiktigt, stod stilla ett tag och när han inte reagerade så ledde jag honom några varv runt banan med henne på ryggen. Inte en reaktion?! Har min kille börjat bli lite vuxen? Vore ju på tiden, minst sagt.

Kul att se honom från marken var det! Hon kom åt honom mycket bättre än vad hon gjorde sist hon red, och det var kul att höra att det kändes att vi tragglar på med MASSOR av sidvärtsrörelser nästan varje dag. Skönt att veta att det ger resultat, och en mjukare häst! Liptus såg väldigt nöjd ut, och lyfte på fötterna så högt över några upphöjda bommar så Ida höll på att studsa av ;).

Jag filmade lite grann, tyvärr var det väldigt mörkt men jag ska försöka klippa ihop en film. Men den får komma imorgon, nu är jag dödstrött efter en tacos- och filmkväll med Ida. Grinchen blev det, ett måste såhär före jul! :)


Ida och Liptus i somras


/Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar