onsdag 30 november 2011

RIDTUR PÅ GALEN PONNY & HANDTRÄNING

Goldie var heltokig idag när jag var ute och red, vi tog rundan som leder till terrängbanan och när jag svängde ut på banan så började hon att studsa och sparka bakut. Jag travade henne runt några varv och började sedan galoppera henne innan jag styrde upp på två av bankerna, hon hoppade stort och fint och verkade tycka att livet var helt underbart.

Vi fortsatte galoppera på grusvägen och hon var dunderpigg, det var kul att rida och jag älskar hennes galna upptåg. Hon är verkligen ett riktigt ponnybus! :)

Travade av henne i en hög form för att sedan kunna släppa ned henne och stretcha igenom kroppen i både traven och sedan skritten. Hon kändes fin och var med på noterna. Skrittade en runda längs med asfalten innan vi kom tillbaka till stallet.

Omena stod på tur efter Goldie, pysslade med henne och gick sedan en kortare promenad. La ut presseningen igen och gick över den några gånger och stanna sedan på den och stod där ett tag. Omena var riktigt duktig och brydde sig inte speciellt mycket om att det prasslade och hade sig. Jag filmade en kort stund också när vi gick på pressening så ska ta och ladda upp den så att ni får se. Jag är hemma hos Micca nu så jag får fixa det när jag kommer hem.
Chilton fick också en tur ut, min moster red honom och det hade gått bra. Dem var ute i ca en timme och jobbade i alla tre gångarterna och han hade varit mer sammarbetsvillig än sist, så det var ju skönt att höra. :)

Jag har också varit och ridit Liptus åt Micca, BARBACKA vilket han inte varit med om förut förutom en kort stund när Micca själv provade och resultatet blev sådär. Jag fick alltså vara försökskanin, Micca får skriva om det sen eftersom att det är hennes häst och hon filmade... ;)

/ Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar