måndag 28 november 2011

GALOPP PÅ EN SNÖTÄCKT ÅKER

Det var skönt att få gå ned till mina fyrbenta idag, det är verkligen ro för själen att vara nere i stallet. Lunchade hästarna och under tiden dem åt fixade jag stallet länge och väl, pysslade med en massa egentligen helt onödiga saker men bara för "att". :)

Goldie var först på tur, skrittade bakvägen mot täpprundan och mötte Mona och Jolly från grannstallet så vi vände och red med dem åt andra hållet. Skrittade en tur med dem innan jag vek av mot täpprundan igen och travade på grusvägarna. Goldie var pigg och framåt, lätt för hand och skänkel. Red travövergångar för att få henne lydig och kvick innan vi tog en kort galopp. Istället för att gå efter asfalten hem så red jag in på åkern bakom stallet för att gina och där var det som gjort för en fartfylld galopp på den snötäkta åkern, sagt och gjort. Goldie gjorde ett glädjesprång och satte av i full kareta när jag la fram handen på halsen så att hon fick fria tyglar. Det var så himla kul, snön yrde och vi galopperade fort som bara den. Det var lycka från både min och ponnyns sida, det måste vara bland det bästa hon vet att få galoppera. :)

Skrittade hem efter lilla grusvägen och väl tillbaka i stallet så strechade jag igenom henne som nästan alltid och gosade en stund, hon är helt fantastiskt bra min lilla ponny.


12 Februari 2011, det är härligt med snö!

/ Ida

2 kommentarer:

  1. gud så härliga bilder.
    hoppas allt är bra med Goldie och att du hittar en bra köpare. :p

    SvaraRadera
  2. hon var mkt finare i sån man än stub :o

    SvaraRadera