onsdag 30 november 2011

LÅNG DAG

och ändå är klockan bara 15. Har suttit i skolan och gjort ett grupparbete sen klockan nio imorse, inte speciellt intressant men riktigt skönt att ha det avklarat. Nu är det bara redovisningen på fredag och sen tentan nästa vecka att ladda för. Sen startar en ny kurs igen, fullt ös hela tiden. Ska bli riktigt skönt att ha två veckors ledigt under julen.

Nu ska jag göra ett städryck, så det ser någorlunda ut här hemma. Katterna är helt hopplösa, de springer och drar fram allting jag plockar bort. Ni kan ju tänka er hur det ser ut här på morgonen, när de har sprungit och slitit fram saker hela natten utan att jag har hunnit plocka undan igen. Haha.

Sen ska jag plocka upp Ida någonstans tror jag minsann, hon har lovat att agera pilot idag. Jag tänkte tömköra Liptus, men vill gärna ha någon på ryggen på honom. Hade varit kul att kunna rida barbacka någon gång, men han har aldrig blivit riden utan sadel och får lite halvt panik. Ska se om det fungerar bättre idag.
Måste klippa honom också, blev ingen klippning förra veckan eftersom tiden helt enkelt inte räckte till. Men eftersom jag anmält mig till hoppkursen i helgen så måste pälsen väck, han kommer att svettas ihjäl annars stackarn.

Färdigbabblat, vi hörs senare!

Ida & Liptus i somras



/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar