torsdag 29 december 2011

ÄNTLIGEN NÅGON SOM REAGERAR!

Nu är det äntligen någon som tar tag i hjälmfrågan när det gäller dressyr. Tyck att jag är tråkig/fjantig (har hört både och i hjälmdiskussionen) men jag står ALLTID kvar vid att ridning utan hjälm är ONÖDIGT och KORKAT. Det kan hända vad som helst, även med "världens snällaste häst" inne i ett ridhus.


Hjälmkrav i kanadensisk dressyr

DRESSYR  Kanadas Ridsportförbund och dess dressyrkommitté har beslutat att alla dressyrryttare ska bära hjälm på alla nationella tävlingar som är sanktionerade av förbundet från och med den 1 januari 2012.
-  Jag är mycket stolt att vår dressyrkommitté har tagit detta steg. Jag tror att vi är det första nationella förbundet i världen som introducerar den här regeln som gäller samtliga tävlingsnivåer och jag kan garantera att vi inte blir det sista, säger förbundets ordförande Michael Gallagher.

Den nya regeln har tillkommit efter en öppen demokratisk process, där Kanadas samtliga dressyrryttare har haft möjlighet att säga sin uppfattning.

Källa: eurodressage

/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar