torsdag 29 december 2011

TORSDAG

Gårdagens filmkväll resulterade i en partykväll istället. Vilket gjorde att jag verkligen inte orkade rida imorse när jag var och tog ut hästarna. Åkte hem och sov i några timmar, och red sen ut en sväng med Madde och Martina på eftermiddagen. Liptus var lika dryg som vanligt i början, och skulle gå i slow motion bakom de andra hästarna. Men det blev bättre efter ett tag, då kunde han iaf gå rakt och i ett normalt tempo. Dock skulle han alltid ha någon framför sig, mespropp. Vi var ute i ca en timme tror jag det blev, och Liptus var riktigt pigg. Bockade i traven och kändes som om han skulle explodera när som helst. Han var inte direkt sammarbetsvillig, utan ville mest busa och titta på alla spöken överallt. Men han släppte efter litegrann efter ett tag. Känner dock att han behöver några dressyrpass innan vi åker till Tusse nästa helg..

Martina har lovat att rida honom lördag och söndag den här veckan när jag är nere i Västervik. Vilket är superbra, det blir lite för många vilodagar annars. Ska försöka övertala henne att blogga lite här också efter ridturerna ;).
Nu ska jag byta ridbyxorna mot jeans, och åka iväg på stallmöte med brudarna =).

/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar