söndag 18 december 2011

BRA FÖREBILD!

I fredags red Isabell Werth den inledande klassen i världscupmeetinget i Frankfurt med hjälm. Och inte villken hjälm som helst, utan en guldhjälm!

- Som idrottskvinna inför publik och med ansvar som både mamma och arbetsgivare ser jag säkerhet och att förebygga olycksfall som en av mina förpliktelser. Hjälm har, särskilt i dressyr, ansetts som nästan tabu och därför finns ett klart behov att agera, säger Werth i ett uttalande. Isabell Werth


Tack för det säger jag, har länge funderat över när det ska hända någonting på hjälmfronten i sådana sammanhang. Det är så onödigt att rida utan hjälm. Och hur snygg är hatten egentligen? Inte alls. Nu för tiden finns det hur mycket snygga ridhjälmar som helst.


Isabell med sin guldkruka
Källa med bild


/ Micca

1 kommentar:

  1. Åh tack! Jag var utan häst mer än en månad efter att det hände, hennes ägare tryckte ner mig totalt så jag kände mig inte värd att hålla på med hästar. Sen insåg jag att jag inte klarar mig utan dom, hennes ägare är bara avundsjuk för att någon som är så mycket yngre är duktigare än henne. Historien är lång, men det viktiga i allt är att JAG inte gjort något dumt eller så tillbaka, jag har vart väldigt noga med det ifall vi tänkt göra polisanmälan eftersom hon kränkt & förtalat mig med saker som inte är sant. Det finns säkert flera historier av det här som folk väljer att tro på, jag har 42sidor dokument från början till slut om hennes ägare och vad hon gjort till mig, så om dom ska komma med annat blir det lite svårt hehe. Men jag trivs jätte bra nu me nya hästen, ägarna är otroligt snälla och förstår mig verkligen. Jag har det mycket bättre men saknaden blir bara värre...

    SvaraRadera