torsdag 26 januari 2012

LÅNG DAG

Kom precis hem från stallet, känns som jag var där hela dagen. Men det drog ut på tiden då hovslagaren kom förbi på kvällen och skodde Cary. Så nu är han fin i hovarna igen :)

Red ut på Grace först och herregud vad pigg hon var! Visst kan hon vara pigg annars, men inte som idag. Så jag började med att göra mycket övergångar trav-skritt-halt-trav osv. Efter ett tag slappnade hon av bra, sen skulle jag gallopera och efter det fick jag göra massa övergångar igen då hon blev lite taggad efter galoppen.

Det är så mysigt att rida i nysnö, det var inte många som hade rört vägarna idag! Väldigt skönt då de brukar ploga vägarna i skogen.



Sen red jag Cary på banan och det gick förvånansvärt bra. (Trodde inte det, med tanke på att grinden till banan inte gick att stänga och jag har inte kunnat rida Cary på banan om grinden är öppen. Då han har stannat och stegrat vid ingången då. Men idag stannade han endast en gång där, men gick fram på en gång.) Trodde han skulle vara stel som en pinne men det var han verkligen inte! Mjuk och fin. Gjorde även massa övergångar på honom, för att få honom kvick. Jobbade mycket i trav och han var fin.


Klippte även manen i väntan på hovslagaren! :)

/Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar