söndag 29 januari 2012

LIPTUS IGÅR

Tänkte rida på åkern igår, men det var så blött i snön, och jag var lite omotiverad. Så vi tog en tur i skogen istället. Tänkte rida runt gamla sommarhagen, men det var skoterrace uppför backen tydligen, så vi gick bort mot travbanan istället, och runt Österbo. Tog några varv på travbanan i trav och sen i galopp. Liptus lyssnade bra, men var superpigg som vanligt.. När han skrittar skakar han i hela kroppen och nästan studsar fram, haha. Han lyssnade iallafall bra, och jobbade på ordentligt. Han kändes mjuk och fin, flyttade honom lite för skänkeln och han var väldigt lyhörd. När vi sedan skulle gå över Österbo hem, som är ett område fullt av hus, skrot, hästar, bilar och annat, ställde jag in mig på att det kunde ta ett bra tag. Han har vart så himla mesig på sista tiden. Men han gick som om inget har hänt, dock som en giraff, men han gick! Jätteskönt, inget tjafs alls. Travade av honom lång och låg på cykelvägen, sen skrittade vi tillbaka till stallet.


Haha åh, skulle verkligen behöva klippa hans ben och huvud. Han ser ju ut som en pudel. Men med tanke på att det knappt går att klippa honom trots lugnande så har jag inte försökt mig på att klippa benen eller ansiktet än..

/ Micca

2 kommentarer:

  1. En fråga bara Micca, vart har du hittat det dör tränset du har på bilderna? Är på jakt efter ett sånt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tränset fick jag med när jag köpte Liptus, så har tyvärr ingen aning om vad det kommer ifrån. Pannbandet är dock ifrån Glen Gordon, och liknande träns med pullarnosgrimma borde finnas lite överallt. Hööks kanske? Så det borde gå att göra något liknande ihopplock :).

      Radera