fredag 20 april 2012

YES!

Tack och lov hittade jag en sadel idag!
Var lite orolig att jag inte skulle hitta någon då Liptus har väldigt hög och lång manke. Men enligt sadelutprovaren hade han ovanligt bra sadelläge trots detta. Så det var ju bra!

Då det var världens snöstorm så valde vi att inte vara på ridbanan utanför deras butik utan vi åkte till ett ridhus en bit bort. Gunilla plockade med sig en hel drös med sadlar, och tro det eller ej men varenda sadel låg bra på honom. Och jag som har hört att jag aldrig kommer hitta en sadel åt honom, visst..! Så det var i princip bara för mig att välja vilken jag själv tyckte han kändes bäst i, och vilken jag satt bäst i. Lyx!

Efter ett himla provande, i ca två timmar, en bockande häst och kramp i låren så bestämde jag mig. Det blev en Santa Cruz Merina. Den var superskön, och jag satt som en smäck i den och Liptus höjde ryggen och kom till arbete på en gång. Många av de andra var ganska hårda i sitsen, och endel hade jättesmal midja. Men denna kändes helt perfekt, så den fick det bli!

Ville ha den i mörkbrunt (choklad), så hon beställde hem den då de bara hade den hemma i svart. Så i början på nästa vecka ska jag åka och hämta den!




/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar