tisdag 8 maj 2012

I´M BACK

Hej på er!
Efter veckans tentaslit så har jag inte haft så stor lust alls att ens titta på en dator, därav har bloggen blivit lidande. Men nu är jag tillbaka.

Lördagen spenderades med en barbackatur på ridbanan. Liptus blev helgalen när man försökte rida barbacka på honom förut, därav har jag inte brytt mig i att göra det nu när jag vart sadellös. Men tänkte att jag kunde ju testa iaf, Martina var med och servade lite. Han kickade och hade sig och var allmänt stöddig innan jag kommit upp. Men väl uppe skärpte han till sig och jag kunde rida ett ordentligt dressyrpass utan tjafs i alla gångarter. Roligt! :D

Blev så taggad av att det gick så otroligt bra att rida barbacka på lördagen, så på söndagen utmanade jag ödet och tog en tur i skogen med Martina och Cary. Barbacka! Min lilla skithäst har tydligen vuxit upp, det var inget tjafs över huvud taget. Inte ens när jag skulle hoppa upp. Det blev en skrittur med både klättring, läskiga buskar och stappel på ett kalhygge. Jag hängde rätt löst ett tag, men vilka otroligt duktiga hästar vi har! :)

Igår var vi ute på en promenad i solen med Marie och Annie, mysigt!

Ska plocka ihop lite här hemma nu, skriva klart en opponering på ett arbete och sen åka ut till stallet med Robin. Däckbyte på transporten står på schemat, imorgon åker vi mot Ryttarstugan!

/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar