fredag 27 april 2012

HEMMA IGEN

Jag överlevde förmiddagens bravader, även fast jag blev utan lunch. Skyndade mig till stallet och matade hästarna istället, haha.

Det gick verkligen superbra för Delaila och Jennie idag. De har varit lite osäkra båda två tidigare, men nu jäklar börjar det hända grejer. Jennie har tuffat till sig ordentligt, och Delaila har börjat tycka att det är superroligt att hoppa!
Det var verkligen jättestor skillnad från sist jag var där, och det är så roligt att se.

Lippetipp var på hugget idag, pigg och glad och slog nästan knut på sig själv för han var så överambitiös. Tänk att ett sadelbyte kan göra sådan skillnad.
Travade lite asfalt idag, trots att jag är lite skraj för det, men det är nyttigt. Speciellt eftersom det är så djupt underlag i ridhuset hos oss. Variation, variation, variation.
Väl inne i skogen så plockade jag upp honom lite mer i formen ett tag, som från början var ganska låg, och checkade så han var med på noterna. Idag var det tydligen roligt att jobba, så det var inga problem. Galopperade litegranna, men höll oss mestadels i traven där jag böjde igenom ordentligt i båda sidorna.
Förut har han varit stelare i högersidan, och framför allt dagen efter en hoppträning såhär. Men han var jättemjuk och liksidig idag. Hoppas att det är sadeln som gör underverk, för såhär kan jag vänja mig vid att ha det ;).

/ Micca

2 kommentarer:

  1. sv. Visst är de :D De finns på nelly.com, de heter "Nelly trend forget your boyfriend".

    SvaraRadera
  2. Tack så super mycket för träningen idag! Du är så duktig :)

    SvaraRadera