onsdag 25 april 2012

PREMIÄRTUR I NYA SADELN

Testkörde nya sadeln på ridbanan idag. Fick lite panik när jag la på den, då den såg väldigt smal ut. Men det berodde på att den är helt ny, och alltså ganska stel. När jag satte mig i den och red ett tag så låg den perfekt sen. Tack och lov!

Red inte så länge idag pga behandlingen igår, men är nöjd med ridpasset ändå. Han kändes jättemjuk och fin, och jag fick igenom det jag ville snabbt för en gångs skull. Vet inte om det beror på behandlingen igår, hans långvila eller nya sadeln. Troligen en mix av allt!

Han fick jogga i en ganska låg form, gjorde lite sidvärtsrörelser och snurrade runt på mycket volter och serpentinbågar. Han var med mig hela tiden, och väldigt mjuk i sidorna. Inget tjafs och bråk utan han sög tag i bettet och jobbade på fint.

Duktig pålle!

/ Micca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar