söndag 22 april 2012

TÄVLING FALU RK 22/4

Nu så har tävlingssäsongen dragit igång för mig och Cary. Idag var vi på Falu Ridklubb och hoppade en 90 och 1m.

Klass 1- 0.90m.
Cary var lite spänd i den här klassen. Framridningen var på en gigantisk ridbana där det var ca 20 hästar samtidigt- lite rörigt. En liten sockerbit stod även utsatt, vilket vart lite kaotiskt emellanåt.
Väl inne på banan så var Cary jätte spänd, stod emot ganska mycket och vart stark emellanåt. Vi petade 2 hinder.

Klass 2- 1m.
I den här klassen kändes Cary betydligt lugnare. Han kändes helt avslappnad inne på banan, vilken var väldigt skönt. Eftersom att han var stark i förra klassen så höll jag lite för mycket i honom istället. Men tyckte vi fick ett bra flyt i övrigt. Höll honom för kort mot två hinder så de petade han och sen var han bara nonchalant på det sista hindret.


Men även fast inte resultaten vart de bästa så är jag ändå väldigt nöjd med Cary. Han har skött sig SUPER hela dagen. Inget krångel alls, så himla skönt. Har även gått in i transporten tre gånger utan problem. Tror att grabben håller på att komma ner på jorden :)

Nu laddar vi för tävling igen om 2 veckor. Kul!

Micca filmade idag, så jag tror hon klipper ihop filmerna så jag kan lägga upp dem här. :)





/Martina

1 kommentar: